Slovenske Konjice – Rogla környéke

A hegyi apartmanunk Stranice mellett volt egy nagy, zöld dombon. A település a Rogla idegenforgalmi övezethez tartozik. A szállást nagyon baráti áron 228 euroért foglaltuk 6 éjszakára ötünknek. Az apartman kellően tágas volt, hogy a szűkösebb tengerparti helyünk után most mindenkinek újból kellő tere legyen. A lakás jól felszerelt, a háziak kedvesek, minden napra volt valami apróság, amivel megleptek minket (illetve inkább a gyerekeket).

SLOVENSKE KONJICE

Alig hiszem, hogy sokak bakancslistáján lenne fent ez a kicsiny város, pedig mi ide tértünk vissza legtöbbször a nyaralásunk alatt. A városka Maribor és Celje között található, 4 km-re az autópályától, így akár egy kis átmozgatásra is jó lehet, ha az Adria felé tartotok. Jártunk a helyi állatkertben. A felnőtt belépő 6 euro, a gyermek jegy 3 éves kortól 4 euro. Egészen különös, talán kissé bizarr hely, de mindenképpen a szó jó értelmében, a helyes megnevezés inkább az lehetne, hogy állatkert és élménypark. Az egész olyan, mintha egy kosztümös kalandfilmben sétálnál. Vannak kalózhajók, amiket a gyerekek maguk fedezhetnek fel kinccsel, rabokkal, ezer megmászható lehetőséggel. Leereszkedhetnek egy kútban, ahol szellemek kíséretében, de megmenekülnek a bátor kalandorok. 😃 Aztán van egy Western rész, ahol a babakonyhától a kandallós faházig tényleg minden van. Kisiskolás korig tuti jó lehet. Sok apró játék is van szerte a kertben. Az állatok a körülményekhez képest szépen vannak tartva, területileg nem nagy, így a még javában lábadozó férjem is simán bírta, meg bőven voltak felnőtt pihenőrészek is. A papagájok szabadon járnak, a kecskék fa pallókon a fejünk felett. Vannak beöltöztetett próbababák. Nézzétek meg a képeket, mert elmesélni nem igazán lehet, semmilyen általunk eddig látott állatkerthez nem hasonlít.

Aztán megmásztuk a helyi várat. A terv az volt, hogy ezt a tanösvényt járjuk végig, de vakvágány volt. Semmilyen pontos leírást nem találtunk a frissített szlovén turista térkép sem ismerte és helyben sem segített semmi a tájékozódásban. A táblák közül kb ötöt érintettünk a tizenkettőből, azokat sem egymás utáni sorrendben. Végül térkép alapján felmentünk a várba és a legrövidebb úton jöttünk le. Így kb 5-6 km volt + a szintemelkedők, mindezek ellenére 3 éves középsőnk és a férjem is végigsétálta gond nélkül, de Ti inkább menjetek autóval, mert mint kiderült pár méter híján teljesen aszfaltos úton lehet feljutni. Sétának jó volt, de élménynek elég lett volna autóval is megnézni. Visszaérve viszont egy nagyon klassz játszóteret találtunk, ami mindhárom gyermekünknek bőven nyújtott élményt (Otroski Park).

Ami pedig inkább a felnőtt szemnek volt élmény, az a helyi szőlős hegy (Zlati Gric). Nem is szőlős, inkább egy művészeti alkotás, amilyen pontossággal és lendülettel követi egyik sor tőke a másikat. Itt is megy egy gyönyörű túraútvonal, de csak felmenni is érdemes, jó minőségű aszfaltos út visz. Mi az egyik meghatározó kúriánál álltunk le és innen sétáltunk egyet, egy golfpálya is van mellette, akit esetleg érintene. Talán drónfotókkal látványosabb.

A belvárosban semmi különös nincs, de helyes. A piac jó. A szokásos multikból is minden megtalálható helyben. Rövid pihenőre mindenképp ajánljuk ezt a települést, mert minden korosztály számára nyújt megfelelő élményt.