Balatonalmádi Remete-forrás

Azért szeretek leginkább Veszprémben élni, mert pillanatok alatt a “hegyekben” vagy a Balatonon lehetünk, kicsit olyan érzés, mintha mindig nyaralnánk. Így hétköznap öt után is beleférhet egy gyors kirándulós-strandolós délután/este.

Balatonalmádiba mentünk le és most a Remete-forrást látogattuk meg. Jó volt a hőség elől az erdőbe “menekülni”. Az autót az Árok utcában tettük le, innen már csak nagyjából 100 méterre volt a forrás, mi egy nagyobb kört téve a Blaha Lujza utca felől közelítettük meg. Az aszfaltozott út előbb sóderossá válik, majd kissé összeszűkül. Az út rövid (kényelmes sétával, nézegetve is bőven 1 óra alatt van), masszívabb babakocsival szerintem meg lehet próbálni. (Zöld-fehér csíkos turistajelzés)

Az út kicsikkel is könnyen végigsétálható, mi is ezért választottuk. Maga a forrás nem annyira látványos, de az út szép, egy borúsabb napon vagy hőségben is jó alternatíva lehet.

Ezután mi lementünk a partra. A hajózásnál álltunk meg (Véghely Dezső utca). Itt van egy klassz játszótér, egy rövid játszizás után megnéztük a Remete patak hol folyik be a Balatonba, majd strandoltunk egyet. Rengetegen voltak még este is. A pancsoló rész felett vannak napvitorlák és 3 vízicsúszda kisebbeknek. A fő játszótér inkább az ovisoknak vagy nagyobbaknak nyújt szórakozást. Aztán kipróbáltuk a Teraszt is, amit már rég terveztünk. A gyerekek gyorsan megkapták a vacsorájukat (csirkenuggetst kaptak krumplival, egyik sem fagyasztott volt), mi a férjemmel a burgerekre elég sokat vártunk. A retro a férjemnek nagyon ízlett, a halas is finom volt, bár a zsemle-hal arányt én egy kicsit jobbnak is el tudnám képzelni. Vissza a parkolóba még egy komolyzenei koncertbe is belehallgathattunk.