Szent György-hegy

Nagyon rég tervezzük, hogy a tanúhegyeket végigjárjuk. Badacsonyt még túl nehéznek ítéltük meg és valami igazán látványosra vágytunk a hosszú “bezártság” után. Így utólag talán a Csobánc vagy a Haláp jobb választás lett volna. Az út hosszabb és nehezebb volt, mint előre felmértük. A pünkösdi hétvégén jártunk ott és rengetegen voltak, túlzás nélkül tele volt a hegy, volt olyan rész, ahol épp csak átpréselni tudtuk magunkat a gyerekekkel az emberek között. A hegy nem túl pontosan van jelezve és nincs kirakva eligazító tábla, így térkép mindenképp legyen nálatok.

Mi a kápolnától indultunk, a kék jelzésen az Oroszlános-kút felé, aztán sárga – piros – bazaltorgonák – turistaház – jégbarlang – Emmaus-kápolna és vissza. Ez egy bő 3,5 órás kör volt lényegi pihenő nélkül úgy, hogy a kicsi zömében az apukája nyakában ült részben a terep, részben a tömeg miatt, aztán meg már nagyon belejött és le sem akart szállni. Leírásokban 4-5 km-re írták ezt, hogy ennyi volt-e nem hiszem, de semmiképp sem kezdő túra. Sokan voltak papucsban, szandálban. Rendes cipő legyen a lábatokon, mert kell!

A kilátás lenyűgöző. A Balatonra rálátás, majd a bazaltorgonák és a Tapolcai-medence mind egytől-egyig csodálatosak, egyszer mindenképp meg kell nézni. Tényleg!

Néhány infó:

• Nincs kijelölt parkoló, mi a templom mellett tudtunk megállni kora délelőtt, mellette a Tarányi-pincének van saját parkolója (május végén még zárva volt.) Az autók zöme az út mellett parkolt, mikor indultunk haza már masszívan tele volt minden kis leálló.
  • Habár több út is lehetséges, de egy körtúrával nem járható be minden látványosság vagy nagyobb vargabetűkkel számoljatok. Mi kihagytuk a raposkai bányaudvart, a Szent Donát, a Diska és a Szent Kereszt-kápolnákat, meg a hegytetőt.
  • Az Ify-kápolna sajnos rettentő rossz állapotban van, le is van zárva.
  • A Lengyel-kápolna a mise után nyitva volt egy rácson át meg lehetett belülről is nézni.
  • Pihenőhelyet a Lengyel-kápolna mellett és a kulcsosháznál találtunk.
  • Nyitva tartó vendéglátóegység fent a hegyen egy sem volt, vizet az Oroszlános-kútnál lehetett tölteni, ezzel számoljatok, legyen nálatok elég mindenből.
  • Az út minősége nagyon változó, van rendezett autós szakasz, de jártunk méteres fűben, köves-sziklás szakaszon és kidőlt fák is akadályozták a továbbjutást. Hordozóval csak gyakorlott túrázós hurcis szülőknek ajánljuk.
  • Legyen kullancsriasztó nálatok.

Mindezek ellenére ajánljuk a helyet, csak számítsatok a fentiekre, minket azért ért néhány meglepetés, de lehet, csak a csillagok nem álltak együtt.