Szigliget

VÁR

Szigliget felé vettük az irányt még 2018 szeptemberében.

A vár alatt nagyobb ingyenes parkoló van, egy rövid, ámde erősen emelkedő, kissé csúszós úton lehet a vár bejáratához eljutni. Mi kezdésnek a méltán híres Vár fagyizónál indítottunk, ezzel vágtunk neki az útnak.

A vár babakocsival nem járható, rengeteg a lépcső, kisebb gyerekkel mindenképp a hordozást javaslom. Belépő: felnőtt 800 Ft, a gyermek jegy pedig 400 Ft 6 éves kortól. A kasszánál felhívják a figyelmet, hogy több bástyát sajnos a darazsak vettek birtokba, emiatt mi nagyon óvatosak voltunk, Grétám az arborétumbeli esete óta nagyon fél tőlük és tényleg sok volt egyes helyeken.

Mérete és elhelyezkedése miatt mindenképp érdemes egyszer meglátogatni a várat. Sok a kihelyezett információs tábla, vannak berendezett termek. A kilátás lenyűgöző, van egy kisebb játszótér és egy büfé némi édességgel, italokkal. Mi egy bő órát töltöttünk fent, míg körbejártuk és egy kicsit játszótereztek. Amikor jöttünk el, akkor pakolt ki az íjász is.

A várat jelenleg újítják fel, habár ismét látogatható, lezárásokra számítani lehet. Bővebb infó itt. Update a belépő 1000 Ft/felnőtt és 500 Ft/gyerek 2020 nyarán.

ÓVÁR

Idén májusban ismét visszatértünk Szigligetre a Szent György-hegyi kirándulás után egy rövidebb kitérőre. Az Óvárba látogattunk fel. A Hegyalja úton van egy pár autó számára kialakított parkoló. Innen pár perces lépcsős séta a kilátó. Maga a kitekintő egészen érdekes formájú, majdnem teljes a Balaton-panoráma innen. Bővebb infó itt.

Nálunk, ami még tervben van, az a Kamon-kő és az avasi templomrom, ha legközelebb arra járunk.