Döbrönte, Ganna, Pápa

A téli kirándulások talán még kiszámíthatatlanabbak, mint bármely más évszakban. Napok óta tejfelködben ült Veszprém, próbáltunk egy lyukat keresni, hogy ettől a nyomasztó időjárási jelenségtől megszabaduljunk egy rövid időre. Így próbálkoztunk be Pápa környékével, abban pedig csak bíztunk, hogy míg odaértünk, az időjárás nem fog változni.

GANNA – ESTERHÁZY MAUZÓLEUM

Elsőnek Gannán álltunk meg. A járványügyi rendelkezásek miatt tudtuk, hogy az Eszerházy Mauzóleumot nem tudjuk megtekinteni, de a templomban tartanak miséket. A gannai családi mauzóleum altemplomában 52 koporsó található, Esterházy Pétert is ide temették. Az épület a római Pantheon kicsinyített mása.

A templom közelében van egy nagy park, jelenleg terepet rendeznek, több öreg fát kivágtak, de amennyi látszik belőle nagyon barátságos játszótér lehet itt, remélhetőleg hamarosan helyre is állítják.

DÖBRÖNTE – SZARVASKŐ VÁRA

Döbrönte akár gyalogszerrel is megközelíthető, olyan közel van egymáshoz a két település. A következő uticélunk a Szarvaskői-vár volt. A várhoz nagy csaták nem kötődnek, a török pusztítása után a környékbeliek a köveket széthordák, rekonstrukciója elkezdődött, de még sok feladat van hátra. A kilátás lenyűgöző a dombtetőről és igazi kis lovagoknak való kaland meghódítani a várat.

A várat a Fő utcáról lehet megközelíteni. A kiindulópont egy játszótér, onnan vezet fel egy rövid út lépcsőn és emelkedőn felfelé a várhoz. Az utcában van hotel, túristaszálló, csárda, vegyesbolt, igényeknek megfelelően, jelenleg mind zárva volt.

PÁPA

Pápán éveken keresztül átutaztam minden héten kétszer és középiskolai testvérosztályunk is volt itt. Egy rövid sétára mindig megállunk a városban, ha átutazunk. A környéken jelenleg extra kihívás ebédehez jutni, a bevált helyünk sem tart nyitva, még az utcai kebabosok is zárva voltak, készüljetek rá.

A belvárosban tettünk egy rövid sétát, a református templomtól indultunk a Fő tér felé. A gyerekeknek nagy kedvence volt a Szent István templom mellett lévő játszótér, főleg kisebbekkel élvezetes. A belvárost néhány éve nagyon szépen felújították, megszüntették a közlekedés a Fő téren és ugyan kissé szürke, de szép teret alakítottak ki. (A korábbi években korcsolyázni is lehetett itt.) Az Esterházy-kastély is igazán szép lett kívülről, tavaly télen terveztük, hogy ismét meglátogatjuk, de akkor kimaradt, most pedig zárva van. Amiért érdemes lehet gyerekekkel is megnézni, mivel van egy Lego szobájuk is (kiállítás – a többek között a kastély kicsinyatett mása + játszóház), illetve rendszeresen tartanak kézműves/alkotó workshopokat (pl bonbon készítés), ha végre visszaáll a rend, mi is is szeretnénk megnézni ismét. Bővebben itt.

A városban a fürdőt is meg lehet látogatni vagy a Hagyományok Hegyét (nézzétek meg majd a nyitvatartását), illetve mi a környéken a következőket néztük már meg: Tapolcafőn, a nagyteveli víztározónál és az ugodi kilátónál, de Bakonybél sincs messze, erről itt és itt írtam.