Fonyód Panoráma-sétány, Balatonboglár Kék és Vörös kápolna

Vágyunk már egy ideje a nyaralás érzésére, aminek a valódi ideje még mindig kétséges, de hogy mégis változás legyen már az erdők és kilátók mellett, egy “nyaralós programot” szerveztünk a hétvégén.

A Balaton déli partja volt a cél. Veszprémből indulva odafelé a kompot választottuk, visszafelé pedig megleptük a siófoki nagyszülőket. Szerencsére Tihanyban a menetrend helyett az igények szerint járnak a kompok és 20 perc alatt jött a következő, ami pont annyira volt elég, hogy megnézzük a vizet és a környékét és átadjuk magunkat az érzésnek.

A kompokon igénybe lehet venni a nagycsaládos 90%-os kedvezményt a személyek után, ehhez NOE-kártyára van szükség, annak hiányában pedig lakcímkártyákra. (Az autó teljes áras.)

Az út rövidke, de érdemes kiszállni kicsit az autóból.

FONYÓD

Innen a legmeszebbi pontot lőttük be, ami most Fonyód volt. Első megállónk a Panoráma/Szaplonczay Sétány, ami a település bélatelepi részén található. Csodaszép innen a kilátás az északi part tanuhegyeire. Hosszan lehet sétálni a Balaton szintje felett, de zömében síkon. Ha nem a partról indultok, akkor akadálymentesen be lehet járni egy jó részét.

Az út túloldalán a környék régi villatelepének még sok épülete látható, ezek zöme az 1890-es években épültek. Az egész hangulata rendkívül stílusos, árnyas fák között, faragott kőpadok a sétány mentén, a Balaton teljes panorámájában lehet közben gyönyörködni. A környéken lehetőség van több irányban kirándulást tenni, arra készüljetek, hogy a bejegyzés megírásokor még nem voltak látogathatók a kilátók. Mi a Várhegy-tanösvényen tettünk egy rövid kört, de itt is zárva volt a kilátó, utóbb olvastam, hogy szerkezeti problémák miatt már régebb óta lezárták.

A sétánytól nem messze található a Kripta Villa, ez is zárva volt még. (Itt láthatjátok Rédinger Ödön mementóját, amit elhunyt menyasszonya tiszteletére emelt, az épületben egy márványból faragott nászágy látható, az épület előtt pedig Molnár Csilla szobra.)

A parton megebédeltünk (nagyon csendes volt még a kikötő környéke), majd továbbmentünk Balatonboglárra.

BALATONBOGLÁR

Bogláron a parton kezdtünk, a városban épp versenyt szerveztek és a jelentős része le volt zárva.

A Csavargőzös Műemlékhajóval kezdtük a sétát (állítólag található benne egy gyerekfoglalkoztató sarok is, de még zárva volt a hajó). A mellette lévő parkban 4(!!!) játszótér található, amik tényleg szuper koncepciókat követnek. A park mentén szabadstarand, a belsejében pedig a kisebbeknek szóló Buborék Élményfürdő várja a gyerekeket. A sajátjaim annyival summázták a helyet, hogy ez egy igazi gyerekparadicsom, biztos, hogy egyszer eljövünk szezonban is.

Mi innen a Temető-domb felé mentünk tovább. A Kék és Vörös kápolnát és környékét gyönyörűen felújították, érdemes sétálni a Szent Erzsébet Emlékparkban is egyet.

A Gömb-kilátó és a bobpálya lett volna a nap méltó befejezése, de még ezek is a nyitásra várnak.