Eisenstadt Eszterházy kastélypark és Gloriett-kilátó (Jubiläumswarte)

Ha hazamentünk Sopronba, akkor rendszeresen kijártunk a Covid előtt Eisenstadtba. Vannak fix helyek, amiket rendszeresen meglátogatunk és vannak olyanok, amiket egy fárasztó vásárlás után illesztünk be. Most is az őszi iskolakezdéshez szereztük be a hiányzó dolgokat. Egyszer talán összeszedem a legfontosabbakat, most két dolgot szeretnék megmutatni, a kastélyparkot és a városi kilátót.

DE induljunk a sétálóutcáról. Gyönyörűen karbantartott házak, külön figyeljétek meg a cégéreket is. Középen van egy kisebbeknek való játszótér. Az utcában rendszeresen szerveznek programokat.

{Augusztusi covid helyzet: A határon kérik az oltási kártyát az angol nyelvű igazolással együtt, amin látható az oltás típusa is vagy a 3G másik két változatát. A boltokban vegyes a maszkhasználat szabálya. A szelep nélküli FFP2 már nem mindenhová kötelező, de az élelmiszerboltokba és drogériákba valamilyen fajta maszk kell, a ruházati és egyéb boltokba nem kötelező. Az étteremben az igazolások bemutatása után vették fel a rendelést. Hazafelé ellenőrzés sincs (Sopronnál és Kőhidánál léptük át a határt.).}

ESTERHÁZY KASTÉLY

A kastélyban most nem jártunk bent, mert elfelejtettem, hogy oda még FFP2-es maszk kell és csak sima volt nálunk, de a kastélykert szabadon látogatható, így gyorsan újraterveztük a programot.

A kastély hátsó részénél a Gloriettallén épp felújítás van, de ha vége érdemes itt letenni az autót. Közel van mindenhez és 3 vagy 4 euro a napi parkolás hétközben (ugyanez igaz a Kulturcentrumnál is, a sétáló másik oldalán, hétvégén pedig ingyenes), illetve ennél a bejáratnál érdemes kezdeni a sétát (a parkba több irányból is szabadon be lehet sétálni).

Az 50 hektáros kastélypark zömében erdős terület, parkosítva inkább az épülethez közelebbi része van, feljebb már olyan csendes és kevésbé látogatott, hogy az ember el is felejti, hogy a város közepén van.

A területen három tó található. A Leopoldina-kápolna környéke talán a leglátványosabb, itt a tó mellett a sziklára emelt épület a legfőbb látványosság és kevésbé aszályos időben még egy kisebb vízesés is látható (most csak épp gyöngyözik a szikla).

A másik tó mellett a gyerekek részére egy nagyobb játszótér található és ott van a városi strand is (medencés, szerintünk klassz családi csúszdával és a belépő is teljesen baráti, jó időben érdemes gyerekekkel tervezni vele.)

A park zömében babakocsival jól járható.

JUBILÄUMSWARTE

Gloriettalle végén található egy étterem a Die Alm. Jobb kondiban vagy hosszabb programként a kastélytól is fel lehet sétálni, távban nem sok, de szintemelkedés azért van a szakaszon. Az étterem mellett vannak parkolók, ha mégis ezt választjátok.

Innen, ha a jobb oldali utat választjátok max 10 perc alatt a kilátónál lesztek, ha a baloldalit, akkor pedig egy kaland/tornapályán sétálhattok végig. Hosszra talán 2 km lehetett, de bőven alakítottak ki megállókat, hogy érdekes legyen a gyerekek számára is. Nekünk a kedvencünk a dupla hinta volt, aminek a meghajtásában van egy kis trükk. Próbáljátok ki! 🙂

A pályához tanösvény is tartozik, ezek felirata egynyelvű német.

A kilátóból nemcsak a városra, de a Fertő-tóra is rálátni.

Nagyjából 50 méter szintemelkedő lehet, babakocsival is meg lehet próbálni, egy-két kicsit rosszabb szakasz van csak.